הסינגל הראשון של טליה - גבעת חציר

מאת ויטלי ק.
 
בתי טליה ואני רוכבים ביחד על אופניים :) 
אחרי שטליה (בת 6) כבר התנסתה ברכיבות בשבילי שטח הכוללות עליות וירידות מתונות, התחלתי לחפש לה אתגר חדש. מסלול קליל שלא יכלול אלמנטים טכניים, אך עם זאת כזה שרובו יהיה מסלול סינגל הכולל רכיבה בתוך יער. המטרה? שיהיה כיף ומעניין.
 
לאחר בדיקה של מספר אפשרויות, בחרתי בסינגל גבעת חציר עבור הפעם הראשונה שלה. הסינגל הושמש לפני מספר שנים, ושווה לציין שמדובר בסינגל המונגש הראשון בארץ שמותאם גם לאופניים מיוחדים לאנשים עם מוגבלויות.
 
מדובר במסלול מעגלי, הכולל עלייה מצטברת של כ-90 מטר ואורכו הכולל הוא כ-6.4 ק"מ. הסינגל נמצא במרחק של 10-15 דקות נסיעה ממנהרות יקנעם (כביש 6 חוצה צפון), ויש לו שתי נקודות כניסה: אחת בחלק העליון ליד זרזיר (משם התחלנו) והשנייה בחלק התחתון.
ליד הכניסה לסינגל יש חניה למספר רכבים ומפה של המסלול. פרטים נוספים ניתן למצוא גם באתר קק"ל.
  
אנחנו העדפנו להתחיל את הרכיבה מהנקודה הגבוהה של הסינגל על מנת שהחלק הראשון של הרכיבה יזרום בירידה, ויהיה כמה שיותר קליל וכיפי. המסלול רובו מוצל ועובר בין עצים - ובתקופה הנוכחית (סוף מרץ) הכל מסביב ירוק ומקסים.
 
עשינו מספר עצירות לצורך התבוננות בפרחים, פרפרים, זוחלים וכל מה שמעניין ילדות בנות 6 :)
המשכנו לרכב עד לחלק התחתון של המסלול, ושם עשינו עצירה לארוחה קצרה. 
 
המשך המסלול עד לנקודת הסיום הוא בעלייה מתונה עם מספר ירידות קלות. וכן, הוא היה קצת יותר קשה לטליה בהשוואה לחלק הראשון שהיה רובו ירידה. היא הצליחה לפדל בכוחות עצמה לאורך רוב העלייה, אבל היה קטע מסויים של עלייה מתמשכת שבו היא קיבלה סיוע על ידי חבל גרירה (Tow Rope). תמיד טוב שיש אחד כזה בתיק (עולה כ-20 ש"ח אצל הדוד עלי).
 
הגענו לסוף המסלול וסיכמנו את הסינגל הראשון, שעבר בהצלחה ובכיף. בגדול מדובר על מסלול נחמד מאוד שיכול להתאים לרוכבי שטח מתחילים וגם למשפחות. לפני רכיבה בסינגל זה כדאי להתנסות ברכיבה בשבילי עפר הכוללים עליות וירידות, כדי להגיע קצת יותר מוכנים. לאורך הרחיבה שארכה כשעה וחצי פגשנו רק שני רוכבים, כך שכנראה לא מדובר בסינגל מאוד פעיל.
 
למי שהגיע עד לפה ורוצה לשמוע עוד קצת עלינו, אני שמח לספר שטליה התחילה לרכוב על אופניים בצורה עצמאית בסביבות גיל 5.5. כבר מההתחלה היא גילתה עניין ברכיבה ורצתה שנתחיל לרכוב ביחד (אני רוכב בשטח הרבה שנים).
 
רכבנו לא מעט בסביבה העירונית, והקושי העיקרי היה תמיד סביב העליות שהיו קשות לה עם אופני BMX פשוטים. הרבה פעמים הייתי צריך לדחוף אותה או לגרור אותה בעליות. הפתרון לזה היה למצוא עבורה אופניים מתאימים, שיהיו קלים, איכותיים ועם הילוכים. בקיצור, כאלה שיאפשרו לדווש בכיף בעליות ויאפשרו גם לרכוב בשטח.  
אחרי חיפוש באינטרנט, הגענו ל-BIKES4KIDS, שם רכשנו לטליה את אופני woom OFF AIR 4, והתוצאה לפניכם :)
 

ההמלצה נכתבה על ידי ויטלי, אבא של טליה ולקוח מרוצה.
נשמח שגם אתם תשתפו אותנו בחוויות ממסלולים אהובים, וגלגולים שנתנו לכם רגעים קסומים. כתבו לנו בוואטספ על מסלול שאהבתם (אפשר ממש בכמה מילים), ואנחנו כבר נתקדם משם - וגם נדאג לכם למתנה שווה.

רוצים לקבל המלצות קבועות למסלולי רכיבה לכל המשפחה? הצטרפו לקבוצת הוואטספ השקטה שלנו "איפה רוכבים הסופ"ש". הודעה אחת בשבוע, רק על ידי מנהלים, רק תוכן איכותי.