המסלול שלנו - שנה להשקת BIKES4KIDS

היום לפני שנה בדיוק, ב-10 באפריל 2023, השקנו את BIKES4KIDS כחנות אינטרנטית. האמת היא שהשקה זאת מילה קצת גדולה - בתכלס מה שעשינו זה להוריד את הסיסמה מהאתר, ולשלוח לחברים ומשפחה סקר שיעזור לנו לכוון ולדייק אותו.

אבל כן, זו היתה הנקודה שבה אחרי 4 שנים של עבודת הכנה, הרגשנו שאנחנו יכולים להתחיל לקבל הזמנות והחלום שלנו הפך מסוד כמוס למשהו גלוי. לא ציפינו שזה יהיה קל במיוחד למכור אופניים שעולים פי 3 ממה שהשוק הישראלי רגיל אליו, אבל כן דמיינו שלפחות חלק מהחברים שהתבקשו לתת חוות דעת גם יקנו על הדרך איזה זוג של אופני איזון כדי לפרגן לנו. כמה שהיינו תמימים…

בינתיים התחלנו ליישם את ההערות שקיבלנו, ובמקביל העלינו קמפיין בפייסבוק כדי לבשר לעולם שאנחנו קיימים. איך לומר בעדינות? זה לא גרם למערכות של חברת הסליקה לקרוס מרוב עומס.
גרף מכירות

חלפו 10 ימים של מתח ו-9 לילות נטולי שינה, עד שב-20 באפריל בשעה 17:11 קיבלנו מייל מפתיע - נ.ל מחיפה הזמין מאיתנו אופני Frog 47!
אצנו רצנו למחסן, העברנו את הקופסה לחברת השליחויות והתרגשנו כשהיא הגיעה אליו - רק כדי לגלות שהאופניים גדולים מדי בשביל הילד. החלפנו לו אותם ב-KUbikes 16L, ולמדנו שאם מישהו עשה הזמנה באתר - אנחנו צריכים להרים טלפון כדי לוודא שהוא בחר בדגם הנכון ביותר עבורו.
אופניים על משאית למשלוח

את האופניים הבאים שהוזמנו, ב-23 באפריל, לקחנו מהמחסן באוטובוס כי האוטו לא היה זמין. בקיצור, ההתחלה לא היתה פשוטה - אבל האושר של המשפחות שקיבלו את האופניים גרם לנו להרגיש בעננים.
ב-19 במאי עשינו יום התנסות בחורשת רמת אביב, והיינו בהלם שעשרות אנשים הגיעו להתרשם. כמה ילדים גם למדו לרכוב במקום, וזה מילא אותנו באנרגיה לחודש שלם.
למחרת משה כתב בקבוצה "אם נמשיך למכור ככה...אז אולי החנות בוטיק...טפו טפו טפו". זה נראה לנו אז כמו חלום רחוק, שאולי יקרה עוד שנתיים - ושעד אז נמשיך לתת ללקוחות סיבוב בגינת סוטין ליד הבית של נדב (תראו איך נראה חדר השינה שלו באותה תקופה). אבל נישאים על גלי האופטימיות, חשבנו שנכון להתחיל לגשש כדי להבין מה האפשרויות.
החדר של נדב

עוד 4 ימים עברו, והגענו לראות חנות מטריפה ברחוב טשרניחובסקי בתל אביב. זאת היתה החנות הראשונה שבדקנו, ותג המחיר שלה גרם לנו לרעוד, אבל לא היה שום צורך לראות עוד אחת אחריה. ישר ידענו שזה זה.

ב-7 ביוני נשלחה בקבוצה ההודעה "🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾🍾", רגע אחרי שהחוזה נחתם. זכינו בבעלי דירה נפלאים, שלושה אחים ואחיות ירושלמים שמפרגנים מכל הלב ומבינים את הצרכים שלנו כעסק חדש.

בימים הבאים ההתרגשות התחלפה בוויכוחים פנימיים על אופי השיפוץ שנדרש. למזלנו הבנו די מהר ששיפוץ גדול ייקח יותר זמן ממה שיכולנו להרשות לעצמנו ונאלצנו לקבל הכרעה, אבל עקרונית יכולנו להמשיך לריב על זה עד היום.
החנות לפני שיפוץ
החנות אחרי שיפוץ

בסופו של דבר, אביגיל ויתרה לבינתיים על החלום לפתוח את החנות אחרי שיפוץ מקיף עם תוכנית אדריכלית (אבל הוא עוד יתממש). בינתיים הזמנו את איליה לעשות שפכטל וצבע, החלפנו תאורה, הזמנו מעמדים לאופניים ותוך שבועיים התחלנו לארח לקוחות במקום.

כמו עם השקת האתר - מאז היו ימים שישבנו בחנות משועממים, וימים שבהם לא הצלחנו לזוז
בתוכה מרוב לקוחות (כל מי שהגיע בערב ראש השנה - אנחנו עדיין מתנצלים על החוויה).
גבע בחנות שלנו

רכבת ההרים הרגשית שלנו הגיעה לשיא ביום כיפור, והתרסקה יחד עם כל המדינה ב-7 באוקטובר. אחרי ההלם התחלנו למצוא את הדרך להפעיל שוב את החנות, לחזור לשמח ילדים ולהעניק גם למשפחות המפונות מהדרום ומהצפון מפלט קטן של אופטימיות.

אבל לא משנה מה קורה בחוץ, יש שאלה אחת ששואלים אותנו לפחות 5 פעמים ביום בווריאציות שונות - "איך הולך?", "זה מתחיל לתפוס?", "יש עוד אנשים שמוכנים להשקיע בחווית הרכיבה של ילדים חוץ מאיתנו?".

מטבע הדברים אנחנו לא יכולים לשתף כאן מספרים מדויקים, ועסק חדש זה תמיד אתגר גדול. אבל אחרי שנה של תגובות שלא דמיינו אפילו בחלומות שלנו, אנחנו יודעים משהו אחד בבירור: הסיפור של אופני ילדים איכותיים כאן בשביל להישאר, ואנחנו מתכננים להמשיך לצמוח ולגדול יחד אתכם ועם הילדים שלכם.
מביאים חבילות לחנות
אירוע קהילתי ברחובות

ומה הלאה?
בשנה הקרובה אנחנו רוצים לשדרג את החנות כדי להפוך את החוויה בה לנעימה ומיוחדת יותר, לארגן אירועים ורכיבות משותפות שיחברו בין חברי הקהילה שלנו, להמשיך להטמיע את המיתוג החדש שלנו (ותודה לסטודיו פיין-ליין המצוין), להרחיב עוד יותר את היצע הדגמים והמוצרים הייחודיים שלנו ובעיקר להמשיך להתרגש ולהנות יחד אתכם מכל מה שהאופניים מעניקים.

עד אז, זאת הזדמנות טובה להודות למאות הלקוחות שנותנים בנו אמון, ממליצים בלי סוף ומספרים עלינו לכל מי שהם מכירים. זה מרגש אותנו בכל פעם מחדש ואנחנו אסירי תודה על הזכות לשמוע כמה אתם נהנים.
 
ורגע לפני שממש נסיים, נרצה גם להודות לכל כך הרבה אנשים נפלאים שליוו אותנו לאורך השנה הזאת ולפניה. קיבלנו המון עזרה מחברים וחברות, מלקוחות מרוצים, מאנשי מקצוע מעולים, מבני ובנות המשפחה וגם מאנשים שפגשנו בדרך במקרה - שתמכו בנו והקדישו שעות רבות מהזמן הפרטי שלהם כדי לקדם יחד איתנו את החזון של BIKES4KIDS. לא רשמנו שמות כי זה היה מכפיל את אורך הפוסט - אבל אם הגעתם עד לפה, כנראה שאתם חלק מאותם אנשים. אין כמוכם!
 
שלכם - משה, אביגיל ונדב