פגישה מקרית עם יעל - סינגל נחל חווה עליון במצפה רמון

מאת אורן מלמד.

אומנם עבר קצת זמן מאז, אבל סופסוף מצאתי זמן פנוי לספר לכם על טיול שעשינו במהלך סוכות. בגלל שהתעצלנו לבנות סוכה, החלטנו "לנצל את העצלנות" ולרדת דרומה לחגוג את החג יחד עם 5 משפחות של חברים - ועל הדרך גם לחגוג לבתי הבכורה יום הולדת.

את הזמן העברנו באכסניית אנ"א במצפה רמון, מקום מושלם לבילוי עם ילדים קטנים שיושב על קצה המצוק (ממליץ בחום לכל מי שמחפש חופשה משפחתית במחיר שפוי). רגע לפני שיצאנו לחופשה, חשבתי לעצמי שזו בטח גם הזדמנות טובה לטייל באופניים באזור. אז הרמתי טלפון למשה מ-BIKES4KIDS, אחד החברים שהצטרף אלינו לחג. הוא כמובן אמר שחובה להביא אופניים. בתור אחד שרוכב עם הילדים בעיקר בתל אביב ולא מתורגל יותר מדי בטיולים רחוקים, אירגנתי מהר מהר מתקן לרכב מאחד החברים. קצת שיפצורים, תיקונים, ובסוף כל האופניים בדרך למצפה רמון.
החלטנו לרכוב יחד אני, אריאל (הבת הגדולה), משה, אביגיל אשתו והבנות שלהם דורון הגדולה ונועה הקטנה (בת שנה וחצי בכיסא ילדים שהוא ניסה פעם ראשונה, WEERIDE, שעליו הוא הבטיח שיכתוב ביקורת בנפרד).

הטיול שהחלטנו לעשות הוא שביל אופניים ייעודי שנקרא סינגל נחל חווה עליון. הוא חלק משביל ישראל לאופניים, השביל פותח בהובלתו של הלל זוסמן ובביצועה של חברת Bible Bike – חובב לנדאו ורון גלעד. שווה לקרוא לפני ולקבל טיפים בקישור הזה ומיטיבי לכת (או רכיבה) יוכלו להוריד כאן את קובץ המסלול שלנו. מודה שמשה עזר לי לארגן את הלינקים האלה, כי אני כאמור יותר בקטע של רכיבה עירונית בדרך כלל.

אז קמנו מוקדם בבוקר, העמסנו את הציוד על האופניים ויצאנו כולנו מאנ"א מצפה רמון על הכביש עד לפארק רמון. משם נכנסים לפארק בפיסול המדברי ולסינגל המדהים שנבנה במיוחד. היופי בסינגל זה שהוא לא קשה טכנית, והוא עובר בין פסלים שונים שעליהם אפשר לקבל מידע בפלאפונים באמצעות קישורי ברקוד על הפסלים עצמם. אבל גולת הכותרת האמיתית היא התוואי של הסינגל שעובר על המצוק ותוך כדי רכיבה הנוף המהמם של מכתש רמון נחשף לפניך. אם יהיה לכם מזל, כמונו, יעלים גם יצטרפו אליכם להפסקת התה בנוף המרהיב.

הניווט במסלול הוא די אינטואיטיבי, כך שאין לי טיפים מיוחדים בהקשר הזה. אנחנו עשינו 7 ק"מ מהמסלול, שהיה מישורי יחסית אבל כלל גם כמה עליות וירידות שלא הקשו יותר מדי על הבנות שלנו. לילדים מנוסים יותר, אפשר להשלים את הסינגל המלא שאורכו 25 ק"מ.
למרות שהבנות שלנו ידעו שהן צריכות לקום מוקדם בבוקר, הן התרגשו מאוד לקראת טיול השטח הראשון שלהן והיו סופר גאות בעצמן בסיום - ולא הפסיקו לדבר עליו. גם העובדה שהגענו בדיוק בזמן לארוחת הבוקר של 08:00 באכסנייה תרמה לאווירה הטובה בסיום. בגלל החום המדברי אני ממליץ לעשות אותו בשעות הבוקר המוקדמות, במיוחד כשרוכבים עם ילדים.

כמו שכתבתי בהתחלה, לא הגענו לדבר במיוחד לרכיבה - זה פשוט היה חלק מהדברים שעשינו שם. במהלך החופשה הספקנו גם לצאת לצפייה בכוכבים, לבקר בצריף בן גוריון ולטייל ברגל על הצוק, ליהנות מביקור במזרקות מצפה רמון ולאכול במסעדות מקומיות מעולות. באמת שקיימות אינספור פעילויות שמתאימות לילדים באזור, ואני לגמרי ממליץ עליו כיעד לחופשה המשפחתית הבאה שלכם.

ההמלצה נכתבה על ידי אורן מלמד, חבר יקר ואבא של אריאל.
נשמח שגם אתם תשתפו אותנו בחוויות ממסלולים אהובים, וגלגולים שנתנו לכם רגעים קסומים. כתבו לנו בוואטספ על מסלול שאהבתם (אפשר ממש בכמה מילים), ואנחנו כבר נתקדם משם - וגם נדאג לכם למתנה שווה.

רוצים לקבל המלצות קבועות למסלולי רכיבה לכל המשפחה? הצטרפו לקבוצת הוואטספ השקטה שלנו "איפה רוכבים הסופ"ש". הודעה אחת בשבוע, רק על ידי מנהלים, רק תוכן איכותי.