כל אחד יכול להרכיב אופניים?

אנחנו אולי לא הכי אובייקטיביים, אבל אם תשאלו אותנו – אין מתנה טובה יותר מאופניים חדשים. את ההתרגשות בבית, את היציאה לרכיבה הראשונה יחד עם אמא ואבא ואת תחושת החופש שהאופניים מביאים איתם אי אפשר לשכוח.

אבל האם החוויה מתחילה רק כשיוצאים החוצה עם האופניים, או כבר לפני כן? לדעתנו, החלק של הרכבת האופניים ביחד הוא כיף כמעט כמו הרכיבה עצמה – ומהווה הזדמנות נוספת לזמן איכות עם הילדים מחוץ למסכים. זה מעלה את הציפייה לקראת הסיבוב הראשון בחוץ, מעצים ההתרגשות ומגביר את הביטחון העצמי (בעיקר את הביטחון שלנו – ההורים שמגלים שאנחנו לגמרי יכולים לעמוד באתגר).

רגע, אנחנו באמת יכולים להרכיב את האופניים בעצמנו?

אם זה לא היה מספיק מובן עד עכשיו, אז התשובה היא שברור שכן! כל דגם הוא קצת שונה, אבל בגדול – כל האופניים שלנו מגיעים מורכבים כמעט לגמרי. בעמודי המוצר שמנו לכם גם קישורים לסרטוני הדרכה על השלמת הצעדים האחרונים, וכמובן שבקופסה תמצאו את כל הכלים שדרושים כדי לבצע אותם. ואם תתקלו בבעיה? אנחנו כאן כדי לעזור, להדריך ולסייע במה שצריך. פשוט דברו איתנו.

כן, אפשר לקנות באתר גם אופניים מורכבים מראש. אבל רגע לפני שתעשו את זה – בואו נבין מה כולל תהליך ההרכבה כדי שתוכלו גם לחסוך את תוספת התשלום וגם לסמן וי על משהו שעוד לא עשיתם.

ככלל אצבע, ככל שהאופנים מיועדים לגיל צעיר יותר – כך קל יותר להרכיב אותם. לא משנה איזה אופניים תרכשו באתר, ההרכבה שלהם תכלול לכל היותר 7 חלקים פשוטים, ולרוב אפילו הרבה פחות מזה. הנה למשל סרטון הדרכה נהדר של אופני woom שכולל את רוב החלקים, ומיד אחריו פירוט של השלבים השונים בהרכבה של אופני ילדים.

1. הוצאה מהקופסה: בדרך כלל האופניים מגיעים מצופים בספוג, ניילון או קרטונים שונים ותצטרכו כמובן להסיר אותם כמו בכל מוצר חדש. מספריים לגמרי יעשו את העבודה, רק תיזהרו לא לפגוע בצבע של השלדה.

2. הרכבת הכידון: בדרך כלל הכידון מגיע מנותק, ויתחבר בקלות לחלק שנקרא סטם – מעין תושבת שמחזיקה הכידון במקום. לפעמים תצטרכו להרכיב גם את הסטם עצמו, ובחלק מהאופניים תוכלו לכוון את זווית הכידון. כל התהליך הזה מתבצע עם מפתח אלן ולוקח כ-2 דקות, רק חשוב לשים לב שהמזלג של האופניים בכיוון הנכון ושהכידון מיושר על פי הגלגל הקדמי.

3. התאמת האוכף: לרוב האוכף יגיע כשהוא כבר מוברג על המוט, וכל מה שיישאר לכם לעשות זה להכניס אותו למקום ולהדק את הבורג. לפי כן, אנחנו ממליצים לקרוא את המדריך המלא ללימוד רכיבה על אופניים, שם תמצאו גם הסבר על התאמת גובה האוכף לפי יכולות הרכיבה.

באופני איזון ובאופני רכיבה ראשונה, כמעט תמיד הקיבוע של מוט האוכף יהיה באמצעות מנגנון בורג רגיל. לעומת זאת, באופניים קצת גדולים יותר, בדרך כלל ההידוק יהיה באמצעות מנגנון שחרור מהיר שלא מצריך אפילו מברג.

 

4. חיבור הגלגלים: אופני איזון יגיעו בדרך כלל עם שני גלגלים מחוברים מראש, וכך גם חלק מאופני הפידול הקטנטנים. באופניים גדולים יותר תצטרכו לרוב לחבר רק את הגלגל הקדמי, שפשוט יותר להרכבה, באמצעות בורג או באמצעות מנגנון שחרור מהיר. במהלך הרכבת הגלגלים כדאי לשים לב לחץ שנמצא על הצמיג ומצביע על כיוון הנסיעה הנכון של הצמיג.

5. הידוק המעצורים: רוב אופני הילדים מגיעים עם מעצורי V (ולא דיסק). המעצורים כבר יהיו מורכבים לגמרי, אבל בחלק מהמקרים תצטרכו רק להלביש את הכבל על התושבת שלו. זה לוקח לא יותר מ-5 שניות. המעצורים יגיעו בדרך כלל כשהם כבר מאוזנים באופן מושלם – אבל לפעמים יהיה צורך לאזן אותם מעט. זו פעולה שבכל מקרה כדאי לעשות מדי פעם עבור כל זוג אופניים שיש לכם – אז הנה הזדמנות מעולה ללמוד איך לאזן את המעצורים. ויש גם הסבר נהדר על איך להחליף לגמרי את רפידות המעצורים אחרי שהן נשחקות יתר על המידה.

6. הוספת הפדלים: את הפדלים מחברים בהברגה פשוטה, לרוב עם מפתח פתוח 15 מ"מ או מפתח שוודי. שימו לב שכל פדל מתאים לצד אחר של האופניים – על אחד יהיה כתוב LEFT (או L) בקצה הבורג ועל השני RIGHT (או, ניחשתם נכון, R). את הפדלים מבריגים בסיבוב נגד כיוון הפידול (ולכן לכל אחד מהם כיוון הברגה אחר) – כך ששני הפדלים הולכים ומתהדקים בכל רכיבה ונשארים יציבים במקום.

7. בדיקת ההילוכים: בעיקרון, באופניים שתקבלו ההילוכים צריכים להיות כבר מכוונים. אבל האמת היא שלפעמים מגלים שצריך לעשות להם עוד דיוק קטן, או שאחרי כמה חודשים הם יאבדו מעט את האיזון באופן טבעי ותרצו לכוון אותם. הנה הסרטון האחרון, שיסביר לכם איך לעשות את גם זה. אגב, אופני RASCAL מגיעים מגיעים עם מערכת הילוכים פנימיים – מה שאומר שהם אף פעם לא יוצאים מאיזון!

זהו, לאחר השלבים האלה כל מה שיישאר לכם זה לנפח את הצמיגים ולצאת לעניינים. אנחנו מקווים שאם היה לכם מעט חשש בנוגע להרכבת אופניים לפני כן – הצלחנו להפיג אותו. רק נזכיר שוב שתמיד תוכלו ליצור איתנו קשר, ונשמח לעזור לכם תוך כדי ההרכבה ככל שתצטרכו. אם אתם בכל זאת תעדיפו שנביא לכם את האופניים כשהם כבר מורכבים מראש, תוכלו כאמור לבחור באופציה הזו במסך התשלום. לא משנה מה תבחרו, העיקר שתרכבו המון יחד עם הילדים!