הדרך לגן לא חייבת להיות סיוט

מאת בעז הלה
אבא של שקד ופעיל לקידום אופניים
 
עבורנו ההורים הבוקר הוא תמיד זמן לחוץ - להכין את הילדים למסגרות, לוודא שלא התבלבלנו בכריכים וכמובן לחזור הביתה רגע אחרי שכבר נעלנו את הדלת כי נזכרנו ששכחנו משהו. וזה רק הפרומו, כי הדרך לגן או לבית הספר היא הרי הסיוט הכי גדול - עם הפקקים, הלחץ להגיע בזמן והאווירה המתוחה.
 
אבל רגע, זה באמת חייב להיות ככה? האמת היא שממש לא. עבורנו, הדרך אל הגן היא בכלל החלק הכי כיף של היום. פשוט כי אנחנו עושים אותה באופניים. גם אם אתם כבר רוכבים עם הילדים בסופי השבוע או בערב, אתם לא תאמינו עד כמה הרכיבה בבוקר יכולה להשפיע על כל משך היום.
שקד רוכבת על אופניים אל הגן
 
הרכיבה לגן או לבית הספר היא עוד הזדמנות לזמן איכות משותף בכל גיל. כבר כששקד הבכורה שלי הייתה בת שנתיים התחלתי להרכיב אותה על האופניים שלי. בגיל 3 היא הייתה רוכבת אל הגן עם אופני האיזון שלה, ומגיל 4 היא כבר מפדלת לצדי לאורך כל הדרך.
 
בדרך אל הגן אנחנו עוברים דרך שלולית. פוגשים פרפר או פרח. מאחלים בוקר טוב לשכן או לחברה. עוצרים לרגע להסתכל על משאית הזבל. לומדים קצת להתמצא בשכונה, להיות עצמאיים. לפעמים גם נופלים, שמים נשיקה וקמים. אחר כך מצליחים לרכוב את כל העלייה ברצף, בניסיון השלישי. עושים תחרות מי מגיע ראשון לצלצל בשער.
 
לעומת זאת, קשה לי שלא להתבאס כשאני רואה את "זמן האיכות" המשותף שיש למשפחות שמגיעות לגן ברכב. "נו תחגור כבר", תרדי מהר, אני חוסם" או "תהיה בשקט, אני בטלפון". וכמובן שכל זה נאמר דרך המראה - כי אפילו להסתכל בעיניים אי אפשר.
 
כן, גם אנחנו נאלצים לפעמים להגיע לגן עם האוטו - אז אני יכול אפילו לספר לכם על ההבדל שאנחנו חווים. ילדים הם מלאי אנרגיות, סקרנים ופעילים מטבעם. הדבר האחרון שהם רוצים לעשות בבוקר זה לשבת בבוסטר ולהסתכל עלינו ההורים מאחורה. אז מה הפלא שבימים שבהם אנחנו מגעים באופניים שקד נכנסת לגן רעננה ושמחה יותר, והפרידה פחות קשה לה? החלק הכי נחמד הוא שלמרות שאנחנו בכלל לא ממהרים, הכל קורה הרבה יותר מהר!
ילדה על אופניים
 
בקיצור, לרכוב לגן באופניים עושה לילדות שלנו טוב. עד כדי כך שכשאנחנו עוברים דירה ובוחרים מקום מגורים חדש, אחד הדברים שאנחנו לא מתפשרים עליו הוא שיהיה מספיק קרוב לגן כדי שאפשר יהיה להגיע באופניים.
 
אחרי שהצלחנו להדביק עוד כמה ילדים בשכונה והתחלנו לראות זוגות אופניים נוספים מתאספים בחצר של הגן מדי בוקר, אני יכול לומר שברגע שמנסים - מגלים שזה הרבה יותר קל ממה שזה נראה, והסיפוק לגמרי שווה את זה. תנסו ותגלו בעצמכם, גם פעם בשבוע זה מעולה בתור התחלה. אולי יום אחד אפילו תמצאו את עצמכם מובילים אוטובוס אופניים לגן עם עוד חברים וחברות מהאזור.
 
בינתיים, שיהיה לכולם בוקר טוב באופניים! :)